Tuesday 22 February 2011

Kisah lelaki merokok...

ini bukan contoh lelaki yg buaya darat k.. hehhe
pesanan untuk lelaki merokok..
bismillah...

ermm...lelaki merokok.?? susah nk tinggalkan habbit tu mmg susah bagi perokok tegar..(aku bukan perokok tegar k.. hehe)
tapi ada yg dapat berhenti kalau semangat untuk berhenti merokok kuat..haaa..yang ini betol..

tapi aku hairan la kenape kbykan perempuan x suka pd lelaki yg merokok....terok sgt ker lelaki yg merokok??
dan biase nya pompuan mesti nk cari lelaki yg x hisap okok. (xsemua la ade sebilangan kecil jer kot)


tersebutla kisah sepasang kekasih,,,,

si pompuan nih mmg x suka ngn lelaki yg merokok,
tetapi boyfren dia minta kt awek dia tu bg la peluang dia try nk behenti merokok..
lelaki itu bukan nya mintak benda berat pun just bg dia peluang je.
tetapi tanpa pikir panjang si awek pun berkata ngn boyfren dia "SAMPAI SINI SAJE HUBUNGAN SY NGN AWAK" huhuh sedih2 gile2 la boyfren dia...kecewa sgt laki tu ngn sikap awek dia sampai snggup putuskan hubungan..

tetapi walaupun sedih yg teramat sgt lelaki itu masih bersemangat jugak untuk berhenti merokok untuk tunjukkan pada awek dia yg dia snggup wat ape saje utk buktikan cinta nya pada awek dia..

pompuan tu pulak setelah meninggalkan boyfren dia berikhtiar untuk carik pengganti sepeti apa yg dia mahu iaitu nak carik lelaki yg x merokok.. setelah lama mencari akhirnya si gadis bertemu la dgn lelaki yg d impikan..

her new boyfren ni mmg x merokok..jambu sikitla ade iras2 Brad  Pit (ade membe perasan macam dia nih)..hahaha..
si pompuan ni hidup bhagia la dgn si lelaki yg hanya x merokok itu tanpa mengkaji perangai dan tingkah laku si lelaki itu..

setelah hampir setahun bercouple ..pd suatu hari boyfren dia ajak clash dgn alasan si awek ni tadi x cukup bagus bagi dia...hahhaaha..
rupa rupanya lelaki x merokok itu yang sgt2 di dambakan oleh si perempuan itu tadi ialah BUAYA DARAT..mmg betol2 rase hensem la mamat nih..cess...hampeh...rase best..poyo..(hahaha)

si perempuan tu ape lagi frust gila babi la. menongeng wooo...hampir hampir nk bunuh diri pulak tu..dasyat..
tapi si pompuan ni masih lagi d sayangi oleh Allah..alhamdulillah dia x jadik bunuh diri nk gantung diri dalam bilik..(p/s jgn cube2 nak bunuh diri bile frust) hehehe..

dan si perempuan ni tadi menyesal dgn sikap dirinya yg x berfikir panjang membuat pilihan dalam mencari psgn hidup dan juga x kaji latar belakang lelaki itu...(baru nk nyesal) ambik kau.. :D

dalam keadaan yg sedih2 itu si pompuan ni tadi teringat ngn kekasih lame dia (ex bf) iaitu lelaki yg merokok yg dia putuskan pada awal cite ni tadi...

tanpa membuang masa awek tu pun cuba menghubungi ex-boyfren dia tu..tut...tut..tutut...bunyi dia call ex bf dia....tetapi lelaki tu tgh sibuk sangat2 tu x leh nk angkat tpn dia (jeng2 mesti ade sesuatu nih)..dan aku pulak menaip sambil nyanyi lagu trouble is a friend...lalalalalalla...(ni xmasok lam cite ni k):D

di sebabkan si lelaki itu x angkat talipon, si awek ni tadi ambik keputusan g umah ex boyfren dia tu..dia terus memecut keretanya dengan speed supercharger twin turbo jenama N.O.S ..pehhh laju tu beb.. haha....
sampai jer kat umah lelaki tu alangkah terkejutnya si awek ni tadi rumah lelaki tu sibuk dgn majlis perkahwinan. :(.

si pompuan pun terus carik lelaki tu kt dalam umah...rupa rupanya hari itu ialah hari pernikahan lelaki itu dgn pilihan hati nya...sekali lagi pompuan kecewa..

akhirnya dia berjumpa gak ngn ex bf dia tu terus meminta maaf atas apa yg dia lakukan ke atas ex dia tu...
lalu si lelaki tu berkata "awak sebenar nya saya dh lame maafkan awak dan saye pon masih syg awak dan saye dah pun BERHENTI MEROKOK sperti apa yang awak nakkan...

lalu jawab perempuan itu "tapi kenapa awak kawen ngn org lain walaupun awak kata masih syg kt sy???"

lalu lelaki itu pun jawab:
""awak saye mengaku saya mmg sayang awak sgt2 dan sy pon berhenti merokok sbb nk buktikan cinta sy pada awak, dan jugak awakla satu2 nya org yg plg saya cintai dulu...tapi di saat2 kesedihan saya dimanakah awak menghilang? dan juga saya dapat tau awak ada kekasih lain... pada saat itu isteri saya ni la yg berada di sisi saya memberi semangat kpda saya untuk meneruskan hidup walaupun dalam keadaan kecewa.. dia jugala yang mengajak saya kembali ke jalan yg d redhai Allah, dan juga menjadi penghibur ketika susah senang walaupun dia sibuk dgn bisnes nya...dan dia jugala yg terus memberi dorongan supaya terus berhenti merokok...dan saye mengaku sy mencintainya lebih dari dari sy cintakan awak dulu..kerana keikhlasannya membantu sy dalam pelbagai masalah..sy sgt2 bersyukur dapat pengganti awak yg lebih bgus daripada awak.. sorry...biarla kita hanya bekawan sampai bila2 semoga awak akan dpat lelaki yg sesuai untuk awak..""

haaaaa... begitula kisah nya kawan2...leh jadik penulis novel aku nih...hehhe perut tgh kenyang lagi makan ngn bob ngn zam tdi tu byk idea nih..

ape2 pun mari kita tgok moral dari cite d atas:
1. jangan la anggap semua lelaki merokok ni sume x baik
2.jangan pandang sesuatu dari segi luaran sahaja dalaman nya tidak.
3janganla membuat keputusan terburu2 dan mengikut perasaan semata2
4.jangan lupa SAYANG lebih ngn awek@pakwe kamu yer. lagi2 klo dh kawen sayangila suami/isteri anda sebanyak2 nya..
5.terimalah pasangan kita seadanya kelemahan dan keistimewaan nya..
6.bimbing la pasangan anda ke arah kebaikan..
7.bgi kawan2 yg merokok tu sile berusaha utk berhenti k termasuk aku la.. hehe
8.cite ini sedap d bace sambil mengorek telinga pakai cotton buds sampai ke gegendang telinga anda..hahahahha..

sekian dari MG.. terima kasih krn sudi bace k.. Assalamulaikum wbt..







3 comments: